دوشنبه 10 اردیبهشت 1403    2024/4/29

سه شنبه 24 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

صادرات ۱۰ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۰ میلیون تن کالا از گمرکات این استان به ۴۲ کشور خبر داد و گفت: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، تولیدات صنایع، محصولات کشاورزی، معدنی و میگو پرورشی از جمله محموله‌های صادراتی است.

علی سلیمانی در بوشهر با بیان اینکه صادرات از گمرکات استان بوشهر در 4 ماه نخست امسال به 42 کشور انجام شده است اظهار داشت: صادرات کالا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 4 درصدی دارد.

وی صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر را حدود 10 میلیون تن دانست و بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی افزون بر 3.7 میلیارد دلار است که عمده محصولات صادر شده تولیدات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع تولیدات آبزیان و کشاورزی، میعانات گازی و صنایع دستی است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه بیش‌ترین محموله‌های صادراتی از گمرکات این استان را به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هندوستان، سریلانکا و آفریقا دانست و گفت: بیش‌ترین محموله صادراتی محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و میگو پرورشی است.

سلیمانی از افزایش صادرات میگو پرورشی از استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از محصولات مهم استان بوشهر میگو پرورشی است که امسال صادرات این محصول نسبت به سال قبل 93 درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش کالاهای وارداتی و ترخیص آن از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 172 هزار تن کالا وارداتی در 4 ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالاهای وارداتی یاد شده را 614 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاه و راهسازی، انواع لاستیک و میوه‌های گرمسیری است که طریق گمرکات 13 گانه استان بوشهر ترخیص شده است.

سلیمانی کالاهای وارداتی را از کشورهای چین، فیلیپین، امارات متحده عربی، ژاپن، هند، ترکیه و روسیه دانست و تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال 24 هزار تن کالاهای اساسی به ارزش 50 میلیون دلار شامل لاستیک، چای، برنج، حبوبات از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی 97 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این محموله 26 هزار و 250 تنی گندم وارد شده که در انبارهای شرکت غله استان بوشهر انتقال یافته که به‌زودی عملیات ترخیص آن انجام می‌شود.


سه شنبه 24 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 746
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بوشهر

پربازدیدترین ها