چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403    2024/5/15

چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 22 : 15

کد خبر :

یک فوق تخصص کودک:

کودکان و سالمندان در معرض گرمازدگی

یک فوق تخصص کودک با بیان اینکه کودکان، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند، گفت: مصرف مایعات می‌تواند سیستم تعریق در بدن را کنترل کند.

به گزارش سبحان مهدی علیزاده  با اشاره به افزایش گرما در استان قزوین در روزهای اخیر و همچنین روزهای پیش رو اظهار کرد: کودکان، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند.

فوق تخصص ریه کودکان با اشاره به علائم گرمازدگی در کودکان افزود: افزایش دمای بدن، سرگیجه و ضعف، تشنگی زیاد، تحریک پذیری عصبی، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و استفراغ از مهمترین علائم گرمازدگی کودکان است.

وی بیان کرد: گرمازدگی در کودکان غالباً به دلیل تحرک زیاد، تعریق زیاد و در نتیجه کم آبی در بدن رخ می‌دهد.

علیزاده تصریح کرد: احتمال بروز گرمازدگی در کودکان چاق یا کودکانی که داروی خاص مصرف می‌کنند بیشتر از سایر کودکان است.

وی با بیان اینکه درمان گرمازدگی باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد، تاکید کرد: در صورتی که سطح هوشیاری کودک کاهش می‌یابد سریعاً باید با اورژانس تماس گرفته شود.

فوق تخصص ریه کودکان ادامه داد: خانواده‌ها از تردد بی مورد و غیر ضروری در اوج گرما جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده ضعف و بی حالی در کودکان سریعاً کودک را به مراکز درمانی منتقل کنند.

وی عنوان کرد: نوشیدن زیاد مایعات باعث می‌شود تا سیستم تعریق بدن عملکرد بهتری داشته و به آبرسانی و حفظ دمای طبیعی بدن کمک کند.

علیزاده در پایان یادآور شد: پارک کردن ماشین در هوای گرم در عرض ۱۰ دقیقه می‌تواند دمای داخل ماشین را به حد وحشتناکی بالا برده و خطرآفرین باشد پس هیچ فردی را در ماشین پارک شده رها نکنید.


چهارشنبه 11 مرداد 1402 ، 22 : 15

کد خبر :

بازدید : 314
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها